video-Bold icon
PrezentacjaWdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy
download-Bold icon
DemoWdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy
star-Bold icon
AutomatyzacjaWdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy

Wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy

Wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy

Jak przebiegło wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy?

Zarządzanie rozproszoną infrastrukturą IT to zagadnienie występujące wśród klientów posiadających rozległą sieć informatyczną zarówno pod kątem technicznym jak i handlowym. Podczas wdrożenia i użytkowania systemu ITSM największym wyzwaniem dla środowisk rozproszonych jest zapewnienie niezawodności działania i dostępności, niezależnie od stanu działania firmowej sieci. Obecny rozwój sieci komórkowej oraz dostęp do szybkiej transmisji danych pozwala na zbudowanie bezpiecznej i wydajnej platformy komunikacyjnej. Efektem końcowym jest możliwość zdalnego zarządzania oraz pomocy użytkownikom przez wyspecjalizowany zespół wsparcia technicznego z poziomu centrali firmy.

W przypadku posiadania ponad 100 stacji paliw na terenie Polski, kluczowa jest szybka pomoc zdalna użytkownikom końcowym oraz możliwość zaplanowania oraz wykonywania automatycznych operacji. Jakiekolwiek prace techniczne czy inwentaryzacyjne są bardzo utrudnione lub niemożliwe do wykonania ze względu na rozproszenie lokalizacji docelowych.

– tłumaczy Mariusz Banasiak, Senior IT Manager w AMIC Energy.

AMIC Energy to sieć 116 nowoczesnych stacji paliw zlokalizowanych w całej Polsce. Firma oferuje szeroką gamę produktów i usług, przede wszystkim wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium AMIC Pro, myjnię automatyczną i ręczną, a także produkty marki własnej pod nazwą IMPET. Sieć na swoich stacjach kreuje miejsca dobrej energii, wyposażone w strefę gastronomiczną Food Point gdzie można zrelaksować się podczas podróży. AMIC Energy jest największym franczyzobiorcą SUBWAY w Polsce – obecnie koncept ten dostępny jest na 45 stacjach. Sieć angażuje się w promocję sportów motoryzacyjnych, jest mecenasem ekipy rajdowej AMIC Rally Team. Klienci AMIC Energy mogą zarejestrować się w programie lojalnościowym Driver Club, który daje możliwość zbierania punktów i wymiany ich na atrakcyjne nagrody.

Zakres dostawy

Systemem ITManager zostało objętych 500 stanowisk komputerowych w zakresie inwentaryzacji, audytu oprogramowania, automatyzacji, systemu ticketowego, zdalnej pomocy, skanera sieci oraz monitoringu użytkowników. Proces wdrożenia obejmował również pełną konfigurację środowiska oraz dedykowane sesje konsultacyjno-szkoleniowe.

Przebieg prac wdrożeniowych

Baza danych, serwer aplikacji oraz moduł ServiceDesk zostały zainstalowane na dedykowanej maszynie wirtualnej. Instalację agenta systemu ITManager we wszystkich wskazanych lokalizacjach zdalnych poprzedziły testy funkcjonalne i wydajnościowe na wybranej grupie użytkowników. Na tym etapie została poddana ocenie łatwość instalacji agenta, bezpieczeństwo komunikacji i stabilność połączeń zdalnych. Usługa agenta nie mogła też w żaden sposób obciążać stanowiska komputerowego użytkownika.

Ze względu na ograniczoną możliwość pomocy zdalnej oraz charakter pracy użytkowników (stacje paliw są otwarte przez całą dobę) instalacja musiała być wykonana w sposób automatyczny i niezakłócający przebiegu pracy.

– wskazuje Tomasz Fiałkowski, Product Manager w Infonet Projekt.​

ServiceDesk

Elementem wdrożenia systemu ITManager było uruchomienie funkcjonalnego systemu ticketowego do rejestracji zgłoszeń użytkowników zdalnych. W przypadku tak dużej liczby lokalizacji, sprawne zarządzanie zgłoszeniami wymaga zaawansowanego systemu ServiceDesk pozwalającego na rozbudowaną konfigurację logiki pracy. Przydzielanie inżynierów względem wskazanej lokalizacji, dedykowane artykuły w bazie wiedzy czy możliwość tworzenia zgłoszeń na podstawie wiadomości e-mail to tylko niektóre z możliwości modułu. Systemowe zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi pozwala na pełną kontrolę nad przebiegiem ich realizacji oraz ułatwia odnalezienie krytycznych punktów obsługi.

 

Zdalna pomoc

Podstawową korzyścią wynikającą z instalacji agenta na stanowiskach użytkowników jest możliwość szybkiego przejęcia pulpitu oraz zdalnej pomocy. Konfiguracja modułu pozwala na zarządzanie stanowiskami, które nie posiadają bezpośredniego połączenia z siecią firmową. W przypadku awarii, użytkownik może skorzystać z dowolnego połączenia internetowego w celu uzyskania pomocy z centrali. Administratorzy mają możliwość wykonywania operacji zdalnych, transferu plików, uruchamiania skryptów czy edycji rejestru. W przeciwieństwie do rozwiązań konkurencyjnych połączenie ze stanowiskiem nie ogranicza się tylko do przejęcia pulpitu, ale zapewnia pełny dostęp do funkcji i narzędzi systemowych.​

Możliwość zdalnego wsparcia użytkowników to kluczowa funkcjonalność wdrożonego systemu. Specyfika naszej działalności nie pozwala na fizyczną obecność działu IT przy rozproszeniu jednostek na tak dużym obszarze oraz na zapewnienie dostępności wykwalifikowanej kadry specjalistów.

– zauważa Mariusz Banasiak.​

Automatyzacja

Integralną częścią zdalnego wsparcia użytkowników jest moduł automatyzacji, pozwalający na instalację aplikacji oraz dystrybucję zadań w obrębie zarejestrowanych stanowisk komputerowych. W odróżnieniu od zarządzania zadaniami instalacji w GPO (Active Directory), agent systemu ITManager uruchamia zaplanowanie zadania oraz polisy natychmiast po ich aktywacji. Wszystkie funkcje modułu automatyzacji są również dostępne dla stanowisk niepodłączonych do firmowej sieci LAN. Dodatkowym ułatwieniem w zarządzaniu dużą ilością stanowisk jest funkcjonalność wirtualnych grup stanowisk. System pozwala na zdefiniowanie własnych dynamicznych list stanowisk według określonych filtrów takich jak parametry sprzętowe, systemowe, zainstalowane aplikacje czy właściwości zasobu.

 

Inwentaryzacja posiadanych zasobów

Okresowe skanowanie konfiguracji sprzętowo-systemowej oraz zainstalowanych aplikacji to zadanie realizowane przez agenta systemu ITManager. Odczytane informacje są automatycznie przesyłane ze zdalnych lokalizacji do centrali. Analiza aktualnego stanu konfiguracji oraz ilości posiadanych licencji ułatwia planowanie zakupów oraz modernizacji posiadanych zasobów.

 

Jeżeli masz pytania lub chcesz przekonać się jak system sprawdzi się w Twojej firmie, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

30 dni okresu testowego pełna funkcjonalność instalacja przez naszych specjalistów własne środowisko testowe wsparcie techniczne dedykowane szkolenie.

Umów bezpłatną konsultację
Laptop
download-icon

Pobierz demo systemu

30 dni okresu testowego, pełna funkcjonalność, instalacja przez naszych specjalistów, własne środowisko testowe, wsparcie techniczne, dedykowane szkolenie

Pobierz demo