Herb Bielska-Białej

 

Jak wyglądał proces wdrożenia systemu ITManager w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej?

Infrastruktura informatyczna sektora publicznego należy do największej i najszybciej rozwijającej się gałęzi inwestycji państwowych w ostatnich latach. W celu usprawnienia wymiany informacji i ujednolicenia używanych systemów, zespół IT Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej podjął decyzję o modernizacji posiadanych rozwiązań, które wspierają zarządzanie zasobami i procesami IT. Efektem podjętych działań było wdrożenie systemu ITManager.

Bielsko-Biała leży w południowej części województwa śląskiego i liczy niemal 172 tysiące mieszkańców. Miasto jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, akademickim i kulturalnym oraz jednym z najlepiej rozwiniętych miast w Polsce. W rankingu Miast Atrakcyjnych dla Biznesu przygotowanym przez prestiżowy miesięcznik „Forbes”, miasto każdego roku jest wysoko oceniane.

System klasy IT Service Management w Urzędzie Miejskim

Sprawami mieszkańców opiekuje się 600 pracowników Urzędu Miejskiego. Jednostka tej wielkości nie mogła funkcjonować bez nowoczesnego systemu klasy IT Service Management.

 

Aktualizacja posiadanego systemu zarządzania zasobami do najnowszej wersji była nieuzasadniona ekonomicznie. Taka sytuacja skłoniła nas do analizy rynku i poszukiwań alternatywnego rozwiązania w tym obszarze. Dodatkowym kryterium była możliwość migracji już zgromadzonych danych o zasobach, za które Wydział Informatyki Urzędu Miejskiego odpowiada. Efektem naszej weryfikacji było wdrożenie systemu ITManager – mówi Przemysław Kamiński, Zastępca Prezydenta Miasta Bielska-Białej.

 

różne systemy + różne bazy danych + brak integracji = chaos w przyszłości

 

 

 

Wyzwania:

  • wdrożenie rozwiązania informatycznego, wspierającego zarządzanie zasobami i procesami ITSM
  • migracja danych z wcześniejszego rozwiązania
  • wdrożenie modułu HelpDesk integrującego się z danymi w module inwentaryzacyjnym
  • dedykowany interfejs użytkownika oraz ergonomia formularzy rejestracji zgłoszeń

Kluczowym wyzwaniem w czasie migracji było przeniesienie danych ze starego rozwiązania do nowego oraz implementacja modułu HelpDesk aby utrzymać odpowiednie wsparcie dla zespołu IT urzędu. Dodatkowo system miał korzystać z informacji pochodzących z usługi katalogowej Urzędu Miejskiego.

Prace wdrożeniowe obejmowały analizę infrastruktury przy użyciu komponentów systemu ITManager, a następnie aktualizację informacji na temat posiadanej infrastruktury. Analiza pozwoliła określić spójność posiadanych danych oraz przygotować plany dalszej migracji. Dodatkowo administratorzy otrzymali nowe narzędzie do zdalnego łączenia się z użytkownikami poprzez moduł Remote Access wbudowany w system ITManager.

 

Jednym z atutów systemu ITManager jest integralna funkcja przejęcia pulpitu użytkownika. Elastyczny mechanizm konfiguracji systemu pozwala centralnie zarządzać parametrami pracy połączeń zdalnych – podkreśla Miłosz Jastrząb, Naczelnik Wydziału Informatyki w Urzędzie Miejskim w Bielsku Białej.

 

Dzięki skrupulatnemu zaplanowaniu prac i wygospodarowaniu 8 godzin na migrację, udało się przeprowadzić proces bez wpływu na pracę urzędu. Wszelkie komponenty systemu, których nie udało się przenieść automatycznie, zostały zmigrowane ręcznie przez inżynierów firmy Infonet Projekt.

HelpDesk – wsparcie użytkowników i oszczędność czasu

Wdrożenie systemu pozwoliło usprawnić pracę systemu wsparcia. Każda usterka to problem nie dla pracowników urzędu, ale przede wszystkim dla petentów, którzy nie mogą sprawnie załatwić swoich spraw.

 

Najczęstszą trudnością podczas wdrażania modułu HelpDesk jest przekonanie użytkowników do rezygnacji z telefonu oraz e-maila jako podstawowego narzędzia kontaktu w przypadku usterki – mówi Tomasz Fiałkowski, Product Manager w Infonet Projekt SA.

 

Z tego względu priorytetem przy implementacji było opracowanie przyjaznego środowiska dla użytkownika. Doświadczenie inżynierów Infonet Projekt oraz konsultacje z pracownikami Wydziału Informatyki Urzędu Miejskiego pozwoliły na stworzenie prostego i przyjaznego projektu.

 

     

     

     

    Moduł HelpDesk systemu ITManager umożliwia także automatyczne informowanie użytkowników o statusie ich sprawy oraz przewidywanym terminie zakończenia napraw.

     

    Wdrożenie pozwoli na dużą oszczędność czasu. Dzięki ustandaryzowaniu usług oraz procesów, możemy w przyszłości stosować kolejne dobre praktyki w zakresie zarządzania infrastrukturą. Co warto również podkreślić producent systemu ITManager aktywnie rozwija system względem wymagań klientów, w tym naszych.”– mówi Miłosz Jastrząb, Naczelnik Wydziału Informatyki w Urzędzie Miejskim w Bielsku Białej.

    Korzyści z wdrożenia systemu ITManager

    • prosta obsługa oraz możliwość dopasowania i przyszłej rozbudowy funkcjonalnej
    • automatyczna, zdalna aktualizacja oprogramowania
    • zdalne zarządzanie stacjami roboczymi
    • automatyczna inwentaryzacja zasobów IT
    • krótszy czas rozwiązywania zgłoszeń serwisowych
    • automatyczne powiadomienia użytkowników o stanie zgłoszenia
    • integracja podstawowych funkcjonalności w jednym narzędziu

     

    Jeżeli masz pytania lub chcesz przekonać się jak system sprawdzi się
    w Twojej firmie, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

    Bezpłatna konsultacja

     

     

    Pozostałe

    UMWŚ z drona

    Złożone potrzeby, nowe możliwości - system ITManager w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego

    Centralizacja procesów i automatyzacja zadań generuje oszczędności czasu i kosztów. Na modernizację rozwiązań do zarządzania zasobami i procesami IT zdecydował się Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Usprawnił proces wymiany informacji i zunifikował systemy wdrażając system ITManager.
    Wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy

    Wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy

    Zarządzanie rozproszoną infrastrukturą IT to zagadnienie występujące wśród klientów posiadających rozległą sieć informatyczną zarówno pod kątem technicznym jak i handlowym. Podczas wdrożenia i użytkowania systemu ITSM największym wyzwaniem dla środowisk rozproszonych jest zapewnienie niezawodności działania i dostępności..
    Urząd miasta gotowy na RODO

    Urząd miasta gotowy na RODO

    Zrealizowaliśmy projekt w kolejnej jednostce samorządowej. Główne wymagania Klienta obejmowały inwentaryzację sprzętu, legalność oprogramowania oraz wdrożenie systemu HelpDesk. Dodatkowo, zgodnie z nowym rozporządzeniem RODO, został uruchomiomiony ITM Access Management...
    Profesjonalne narzędzie dla działu IT w FMCG

    Profesjonalne narzędzie dla działu IT

    W lutym 2018 roku stanęliśmy przed zadaniem wymiany systemu centralnego zarządzania zasobami IT u jednego z czołowych producentów oraz dystrybutorów żywności w Polsce. Dział IT zarządza środowiskiem liczącym ponad 1500 stanowisk komputerowych zlokalizowanych w centrali spółki i oddziałach w Polsce