Wdrożenie systemu ITManager w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej


Jak wyglądał proces wdrożenia systemu ITManager w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej?
Infrastruktura informatyczna sektora publicznego należy do największej i najszybciej rozwijającej się gałęzi inwestycji państwowych w ostatnich latach. W celu usprawnienia wymiany informacji i ujednolicenia używanych systemów, zespół IT Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej podjął decyzję o modernizacji posiadanych rozwiązań, które wspierają zarządzanie zasobami i procesami IT. Efektem podjętych działań było wdrożenie systemu ITManager.
Bielsko-Biała leży w południowej części województwa śląskiego i liczy niemal 172 tysiące mieszkańców. Miasto jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, akademickim i kulturalnym oraz jednym z najlepiej rozwiniętych miast w Polsce. W rankingu Miast Atrakcyjnych dla Biznesu przygotowanym przez prestiżowy miesięcznik „Forbes”, miasto każdego roku jest wysoko oceniane.

System klasy IT Service Management w Urzędzie Miejskim
Sprawami mieszkańców opiekuje się 600 pracowników Urzędu Miejskiego. Jednostka tej wielkości nie mogła funkcjonować bez nowoczesnego systemu klasy IT Service Management.
różne systemy + różne bazy danych + brak integracji = chaos w przyszłości
Wyzwania:
- wdrożenie rozwiązania informatycznego, wspierającego zarządzanie zasobami i procesami ITSM
- migracja danych z wcześniejszego rozwiązania
- wdrożenie modułu HelpDesk integrującego się z danymi w module inwentaryzacyjnym
- dedykowany interfejs użytkownika oraz ergonomia formularzy rejestracji zgłoszeń
Kluczowym wyzwaniem w czasie migracji było przeniesienie danych ze starego rozwiązania do nowego oraz implementacja modułu HelpDesk aby utrzymać odpowiednie wsparcie dla zespołu IT urzędu. Dodatkowo system miał korzystać z informacji pochodzących z usługi katalogowej Urzędu Miejskiego.
Prace wdrożeniowe obejmowały analizę infrastruktury przy użyciu komponentów systemu ITManager, a następnie aktualizację informacji na temat posiadanej infrastruktury. Analiza pozwoliła określić spójność posiadanych danych oraz przygotować plany dalszej migracji. Dodatkowo administratorzy otrzymali nowe narzędzie do zdalnego łączenia się z użytkownikami poprzez moduł Remote Access wbudowany w system ITManager.
Dzięki skrupulatnemu zaplanowaniu prac i wygospodarowaniu 8 godzin na migrację, udało się przeprowadzić proces bez wpływu na pracę urzędu. Wszelkie komponenty systemu, których nie udało się przenieść automatycznie, zostały zmigrowane ręcznie przez inżynierów firmy Infonet Projekt.
HelpDesk – wsparcie użytkowników i oszczędność czasu
Wdrożenie systemu pozwoliło usprawnić pracę systemu wsparcia. Każda usterka to problem nie dla pracowników urzędu, ale przede wszystkim dla petentów, którzy nie mogą sprawnie załatwić swoich spraw.
Z tego względu priorytetem przy implementacji było opracowanie przyjaznego środowiska dla użytkownika. Doświadczenie inżynierów Infonet Projekt oraz konsultacje z pracownikami Wydziału Informatyki Urzędu Miejskiego pozwoliły na stworzenie prostego i przyjaznego projektu.

Moduł HelpDesk systemu ITManager umożliwia także automatyczne informowanie użytkowników o statusie ich sprawy oraz przewidywanym terminie zakończenia napraw.
Korzyści z wdrożenia systemu ITManager
- prosta obsługa oraz możliwość dopasowania i przyszłej rozbudowy funkcjonalnej
- automatyczna, zdalna aktualizacja oprogramowania
- zdalne zarządzanie stacjami roboczymi
- automatyczna inwentaryzacja zasobów IT
- krótszy czas rozwiązywania zgłoszeń serwisowych
- automatyczne powiadomienia użytkowników o stanie zgłoszenia
- integracja podstawowych funkcjonalności w jednym narzędziu
Jeżeli masz pytania lub chcesz przekonać się jak system sprawdzi się w Twojej firmie, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
30 dni okresu testowego pełna funkcjonalność instalacja przez naszych specjalistów własne środowisko testowe wsparcie techniczne dedykowane szkolenie.
Umów bezpłatną konsultację
Pobierz demo systemu
30 dni okresu testowego, pełna funkcjonalność, instalacja przez naszych specjalistów, własne środowisko testowe, wsparcie techniczne, dedykowane szkolenie
Pobierz demo
Polecane
Zobacz kolejne
-
Wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy
Zarządzanie rozproszoną infrastrukturą IT to zagadnienie występujące wśród klientów posiadających…
Czytaj więcej -
Wdrożenie systemu ITManager w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej
Infrastruktura informatyczna sektora publicznego należy do największej i najszybciej rozwijającej…
Czytaj więcej -
Profesjonalne narzędzie dla działu IT
Czytaj więcej
Korzyści z wdrożenia systemu ITManager
- prosta obsługa oraz możliwość dopasowania i przyszłej rozbudowy funkcjonalnej
- automatyczna, zdalna aktualizacja oprogramowania
- zdalne zarządzanie stacjami roboczymi
- automatyczna inwentaryzacja zasobów IT
- krótszy czas rozwiązywania zgłoszeń serwisowych
- automatyczne powiadomienia użytkowników o stanie zgłoszenia
- integracja podstawowych funkcjonalności w jednym narzędziu